Tupperware Torhout
Tupperware

Wat is er gebeurd?

De vraag dat iedereen zich stelt. En wat is er waar van alle verhalen die rondgaan.

Om voor iedereen duidelijkheid te scheppen hebben we een samenvatting gemaakt.


  • September 2024 vroeg Tupperware het faillissement aan in de Verenigde Staten. Problemen die ontstaan waren door zijtakken binnen het bedrijf.
  • Een maand later werd het overgenomen door nieuwe Canadese geldschieters binnen het bedrijf. Zij beslissen om enkel door te gaan met de afdeling ‘keukentools’ waar wij mee vertrouwd zijn. En dit enkel met de 7 grootste Tupperware landen, namelijk Mexico, Canada, Brazilië, ... maar tot hier blijft Europa onzeker. Alle Amerikaanse fabrieken sluiten en productie gaat naar de buurlanden.
  • Januari 2025 eindigt de overkoepelende verkoops- en productielicentie van Europa, en enkele andere landen. Alle Europese fabrieken en distributiecentra sluiten.
  • Februari 2025 Tupperware België gaan officieel failliet. De toenmalige commerciële directeur van België en tegelijk bestuurder van Tupperware Frankrijk laat het er niet bij en zoekt investeerders.
  • Maart 2025 zijn er Franse investeerders gevonden die willen samenwerken met het vernieuwde Tupperware bedrijf.
  • April 2025 wordt er een warme oproep gedaan naar alle consulenten om zich terug warm te maken voor de verkoop van Tupperware.
  • Er passen maar 5 landen in de nieuwe verkoopstrategie binnen Europa.
  • Belgïe, Frankrijk, Duitsland, Italië en Polen lanceren zich.
  • Een aantal Belgische winkels openen terug.
  • Mei 2025 De stock van de gestopte landen en fabrieken worden vrijgegeven en we kunnen starten.
  • Nieuwe cataloog op komst en nieuwe homeparty’s kunnen gegeven worden.
  • Er komen nieuwe verkoopsplatformen, een nieuwe website, een app en nog veel meer.
  • Men zal ons in de toekomst overal zien, markten en beurzen, sociale media, enz.
  • Juni 2025 kunnen nieuwe consulenten zich aansluiten in ons verkoopsteam.
  • Toekomst:


Artikelen komen binnenkort van buiten Europa en dit zorgt voor nieuwe kleuren, nieuwe prints, nieuwe ontwerpen, en vooral een nieuwe toekomst. Benieuwd?

hou ons zeker in de gaten.


Het was een bewogen periode. Tupperware blijft voor altijd in ons hart.

Na een pauze van enkele maanden gaan we dus weer door.


Wat is Tupperware nog steeds?


Tupperware drukt al meer dan 60 jaar lang een stempel op het leven van vrouwen over de hele wereld door hen de kans te bieden zich te ontplooien in een zelfstandige activiteit. We willen hen zelfvertrouwen geven door hen de mogelijkheid te bieden financieel op eigen benen te staan en door hun leven te veranderen via kansen en sterke relaties en vooral door aan hun zijde te staan.

     

We zijn verrassend
We verbinden ons ertoe kansen te creëren, oplossingen aan te reiken en innovatieve Producten te ontwikkelen. We zoeken innovatieve oplossingen voor de uitdagingen die zich voordoen. We willen dat ook de keuken een omgeving vol verrassingen is!

We zijn behulpzaam
Zij aan zij kunnen we fantastische dingen realiseren! We bieden onze Consulenten en medewerkers kansen die hun persoonlijke ontwikkeling en hun hele levensloop kunnen veranderen. We begrijpen de ander en geven blijk van empathie.

We zijn stralend
Tupperware is kleurrijk, glanzend, vol energie en leven ... We houden ervan kansen te bieden, onze Consulenten te zien groeien en hen te helpen stralen van zelfvertrouwen. We steken elke dag weer een sprankel creativiteit in alles wat we doen en inspireren anderen om hetzelfde te doen.

We zijn oprecht
Bij elk nieuw hoofdstuk van ons succesverhaal blijven we trouw aan wie we zijn. Dit geldt ook voor iedereen die met ons in zee gaat. We doen ons best om correct te zijn in alles wat we zeggen en doen. We nodigen je uit om net als wijzelf authentiek te blijven.

NO TIME TO WASTE

We zetten ons in

Als bedrijf willen we een positieve impact op onze wereld hebben. Al 70 jaar lang bieden we herbruikbare, duurzame en gebruiksvriendelijke oplossingen aan om wegwerpverpakkingen en voedselverspilling tegen te gaan.

Nu gaan we nog een stapje verder en zetten we ons in om de afvalberg nog kleiner te maken. Daarom treffen we maatregelen om de hoeveelheid afval tijdens elke fase van de levenscyclus van onze producten te verminderen – van het design, de productie en de distributie tot de consumptie, de recyclage en het hergebruik ervan.

Zet je mee in


Ook jij kan helpen door kleine veranderingen in je dagelijkse leven toe te passen. Zelf je lunch meenemen in een handige lunchdoos, je etensrestjes bewaren in onze bewaardozen, overal je herbruikbare Ecofles meenemen, je groenten en fruit langer vers bewaren in onze VentSmarts, geen wegwerpbestek of bekers meer aanvaarden ... Deze kleine gebaren zijn erg belangrijk om de afvalberg op onze planeet te verkleinen.

Vergeet niet dat kleine veranderingen tot grote resultaten kunnen leiden!